tisdag 10 maj 2011

"Jaha, nej du ska dö idag! Vi kommer att ta scenen när du snattar öl först efter bilolyckan... "

Under gårdagens raid i mathandeln - i samma ögonblick som jag hittade den perfekta gurkan, ringde telefonen.

"Hej Alma! Vi har lite teknikstrul så inspelningen blir några timmar försenad... "

"Ajdå, okej, men när vill ni att jag ska vara där?

"Försök ändå att komma så fort du kan, sminktjejerna behöver nog sin tid för att fixa sår och allt blod"

"Va! Är det idag? Jag trodde att jag skulle dö först imorgon?"

En äldre dam som stod och lade tomater i en påse ett par meter ifrån, hajade till och spetsade öronen. Telefonsamtalet fortsatte.

"Jaha, nej du ska dö idag! Vi kommer att ta scenen när du snattar öl först efter bilolyckan, så det blir mycket smink för dig idag, är det okej?"

"Ja, jo men det är okej att jag snattar senare... "

Damen vände sig hastigt om och stirrade på gurkan jag höll i handen.

"Du jag ska bara fixa lite mat, äta en sista måltid liksom"

Jag skrattade åt mitt egna, lustiga skämt och lade tillbaka telefonen i väskan. Kunde inte låta bli att vinka till damen varpå jag sedan lämnade grönsaksdisken.

Kvar stod hon, med världens längsta haka och så mycket tomater i påsen att den inte gick att knyta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar