måndag 18 oktober 2010

"Efter kriget hetsåt Lilla jag en apelsin, för frukt mår man ju bra av".


Det är något med tiden i London. Den bara försvinner. Utan att riktigt vet hur, så har timmarna bara rusat fram och det är kväll.

Idag var jag på Primark, som är helvetet på jorden. Hysteriska besökare som föredrar kvantitet framför kvalitet, det slits och rycks i allt från skor för 5 pund, till jackor för 25 pund. Och dessa köer... . Det är kö för att ta sig till rulltrappan, det är kö för att komma fram och plocka en vara, det är kö på kön för att få en provhytt. Slutligen så är det kö på kön som leder fram till kön som leder till kassan.

Jag skulle inte ens skicka in min värsta fiende i denna helvetesbutik. Som tur var så tog mitt Alter ego över. Mitt Alter ego kan vara läskigt målinriktad. Och den här gången så var målet sängkläder och handdukar. Alter egot nästan red fram på kön till "Homestyling"avdelningen, norpade åt sig ett säng-kit med högra handen och ett tjog handdukar med den vänstra. "Svish, svish" sa det. Alter ego räds ingenting, utan gick vidare, före kön till kön och före kön till kassan, drog fram kortet, tryckte av, och lämnade krigszonen, och Lilla jag. Lämnad åt mitt öde begav sig Lilla jag hemåt.

Väl hemma gjorde Lilla jag en mycket trist upptäckt. Alter ego hade inte bara råkat köpa ett alldeles för stort påslakan, utan också missat att det var kräksfärgat i olika nyanser. Trött och hungrig hetsåt Lilla jag en apelsin, för frukt mår man ju bra av. Sedan gav Lilla jag sig i kast med täcket.

Mission: Få ett litet, litet täcke att stanna kvar i ett påslakan som är storlek extra-king-size +++.

Gick: Frågar du, Lilla jag: Sådär, inte alls. Slutade med säkerhetsnålar i hela påslakanet för att liksom hålla kvar täcket. Det ser nu ut som att någon har ätit säkerhetsnålar och sedan kaskadkräkts över hela sängen.

Frågar du Alter ego: Misson Completed!

XOXO


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar