måndag 18 april 2011

"Åhhh nedrans flaska! Jag tänker inte panta dig om det är vad du tror..."

Trots en veckas påsklov och strålande sol var humöret i botten när jag i eftermiddags åkte hem från stan. Vetskapen om att jag dessutom inte hade något somhelst att klaga på, gjorde det hela än värre.

Jag drack irriterat några klunkar vatten och stoppade ner flaskan i väskan, gick sedan igenom spärrarna och ner till perrongen. Väl på tåget upptäckte jag att locket på flaskan saknades och att innehållet i väskan nu simmade runt i en halv liter Ramlösa Vattenmelon.

Arg som ett bi, fattade jag tag om den droppande väskan med tummen och pekfingret, skällde sedan ut den efter noter.

"Åhh, vad arg jag blir! Eller... det var jag ju redan innan! Nu är jag ännu argare, dumma väska!"

En tant på sätet snett mittemot tittade nyfiket på mig, öppnade sedan munnen och sade:

"Skyll inte på väskan... Det är ju flaskan som har läckt, eller hur?"

Jag blev så paff att jag helt glömde av mig. När jag sedan insåg hur rätt hon hade, ställde jag ifrån mig väskan och grep istället tag i den tomma flaskan

"Åhhh nedrans flaska! Jag tänker inte panta dig om det är vad du tror..."



Och så - börjar en ny vecka med MonkeyL.
XO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar