torsdag 17 februari 2011

Drakens blick letade sig hela tiden till blondinen och hennes bollar på banan bredvid "Plast som plast" tänkte jag och vann första set...

Igår var jag och draken på tennisstadion för att ta oss en redig match. Anledningen till att jag nästan uteslutande tränar med killkompisar är dels för att det är bättre motstånd, och dels för att fokus ligger på träningen och inte på omgivningen runt omkring - oftast.

Precis när vi kommit ut på banan och skulle slå upp bollen (för att se vem som skulle börja) kom en lång blondin med stora bröst fram till vårt nät.

"Hi guys! Is it possible for us to borrow a ball?"

Hon tittade på Draken och log skälmskt. Draken tittade snabbt uppmanande på mig innan han återigen vände sig till den blonda amerikanskan. Jag som, till Drakens förvåning, tvekat, återfick fattningen och kastade till henne vår gamla boll.

"Yes, of course... You can take this one!"

Hon kvittrade fram ett "Thank you " vände sig om och gick med vickande höfter till banan bredvid. Jag plockade upp mitt rör med bollar och tittade menande på Draken

"Hade det varit fjäderbollar så hade hon aldrig fått låna en, dom kostar faktiskt 40 kronor styck, plus att dom går sönder hur lätt somhelst"

Vi satte igång matchen, Drakens blick letade sig hela tiden till blondinen och hennes bollar på banan bredvid. "Plast som plast" tänkte jag och vann första set inom loppet av några minuter.

"Kom igen nu... Fokus!!"

"Eh, va? Jag ska bara dricka lite vatten..."

En kvart senare var matchen avgjord. Jag dansade runt och tackade Gud för den långbenta blondinen som så alldeles slagit ut Drakens fokus.

Draken var alldeles uppenbart irriterad på sig själv, bönade och bad om en ny match, jag slog bort hans förslag.

"Men du kan få hämta tillbaka vår boll om du vill... "



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar