onsdag 2 februari 2011

"Jag tänkte att man kunde ha användning av ANFS typ vid militära övningar och sånt..."

Jag har kommit på en idé som gör att man fryser mindre. Eller, alltså… först fryser man mycket, men i slutet så är man betydligt varmare. Min lösning går helt enkelt ut på att man bygger upp ett system kring sina ytterkläder och när man ska ta på sig vad.

Jag har döpt systemet till ANFS - AlmasNonFreezingSystem

Vid en ANFS delar man upp sina ytterkläder i två grupper. Baskläder och Lösa föremål. Baskläder är ytterjacka och skor (ev. handväska.) Lösa föremål är i det här fallet - handskar, mössa samt halsduk.

Vad jag sedan gör är att jag börjar min promenad endast iförd Baskläder, ”Base Clothes”. Dom lösa föremålen ”The Loose Stuff” har jag lätt tillgängliga, förslagsvis i handen.

Då jag i förväg ser till att veta sträcka samt den tid som min promenad tar, kan jag enkelt dela upp påklädningen av dom lösa föremålen samt när jag skall ta på mig vad. Den här delen har jag valt att kalla ”The On Clothing Moments” .

För det är alltså flera små moment och inget som skall göras på en och samma gång.

Jag börjar med att trä på mig vänster handske efter ca 50 meter. Efter ytterligare 50 meter åker höger handske på. Jag har då 200 meter kvar av min promenad till Målet. Efter 75 meter, ca 58 sekunder, åker halsduken på och då har jag också tagit mig fram till finalen ”The Finally Stuff”

OBS: Det är viktigt att finalen inte kommer för nära målet. Målet i detta fall är spårvagnen.

Ca 75 meter efter tredje momentet tar jag och för mössan över huvudet. Kvar har jag då en precis lagom lång sträcka på 50 meter då jag hinner njuta av att vara fullt påklädd ”Fully Dressed”och varm.

Jag tänkte att man kunde ha användning av ANFS typ vid militära övningar och sånt... .

Men som sagt, än så länge är det ju bara en idé.

--- C.F LOGGEN ---

Idag lekte vi en lek som hette ”Korv med Bröd” skrev kontrakt och gav varandra massage. Det var roligt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar