tisdag 22 februari 2011

"Ja, då kommer du förstås att bli tokdeprimerad, ge bort dina barn till förmån för UNICEF och..."

Dags fööÖÖööör (Fanfar) ...

FON - Mitt i telefonsamtalet


"... Alltså shit! Du har alltid en sådan tur!"

"Eh?"

"Ja! Jag kan bara inte tycka synd om dig för att du har migrän! Nu kommer du typ att gifta dig med Ljungberg, ha världens största bröllop, få en fet diamantring, föda modellbebisar och bli kompis med..."

"Haha, vänta lite nu... Menar du Fredrik Ljungberg, fotbollsspelaren?"

"Snyft, jaa!!"

"Ärligt talat, vart får du allt ifrån? Varför skulle jag gifta mig med honom?"

"För han lider också av migrän... Och nu kommer han att tycka att ni två har något speciellt ihop och så kommer ni bli kära. Jag känner på mig att det kommer hända. Åhh Gud, varför!? Varför hon och inte jag!?"

Hör hur NN plötsligt blir avbruten och börjar prata med någon annan. Ett glädjetjut och sekunden senare så är hon tillbaka i luren.

"Alltså, shit! Jag tycker nog bra synd om dig iallafall..."

"Jaha, och får man fråga vad som fick dig på andra tankar?"

"Ja, dels så kommer du typ aldrig kunna slappna av i huvudet och lita på dig själv igen. Och dels, efter att det kommer fram att Freddie är homosexual, so to speak - ja då kommer du förstås att bli tokdeprimerad, ge bort dina barn till förmån för UNICEF, och sen..."

"Du, jag måste verkligen lägga på. Håller på att missa mitt tåg, hejdå!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar