torsdag 3 februari 2011

Summering av första veckan på Calle Flygare

Första veckan på skolan går mot sitt slut. Den har varit mycket innehållsrik och lekfull. Förutom lekar som Hela havet stormar, Korv med bröd, och Tågkonduktören har vi pratat regler, normer, lovat varandra evig trohet samt lärt oss att hur mycket man än drar och stretchar i lederna så går dom inte av. Oftast.

Jag har också kommit till insikt med mig själv. Insett att jag måste bli bättre på att hantera mina tävlingsgener. Det fungerar inte att svettas, ha hjärtklappning och tro att jag ska dö om jag inte vinner hela havet stormar, och dessutom ha roligt samtidigt. Jag måste göra ett val.

Det är vinna eller skjutas som gäller. Kanske ska jag gå med det sista den här gången och se vad som händer?

Vi har vidare blivit uppläxade av Ordningskommittén, skrivit vykort till Mikael Persbrandt samt Jonas på Skansen, masserat varandra och spelat Spökboll utan boll. Riktig spökboll...

Nu längtar jag till våren mer än någonsin. Tussilago, lukten av regn och första åket på Gröna Lund. På söndag äntrar jag scenen själv under exakt 183 sekunder, varken mer eller mindre. Vilken scen och tid tänker jag inte dela med mig av då jag vill ha så lite publik som möjligt, helst ingen alls.

Jag vet hur det är att må riktigt dålig, men jag vet också att det går att må bra igen.

Livet är inte så dumt ändå, just nu.

Yours Truly

Monkey L


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar