fredag 11 februari 2011

"Februari är som en utdragen första april. Det är samma sak varje år, totalt ägd av Moder Jord och hennes uttjatade väderlekar"

Liv och lust började så sakteliga återvända till mig. Jag hade lyckats med att både dricka juice och duscha. Från mitt tonade fönster i källaren fick jag för mig att solen sken och att det var vår ute. Tog därför på mig gymnastikskor, en tunn jacka och kopplade hunden för en mysig promenad.

I samma stund som jag slog upp ytterdörren, smet hon panikartat in mellan mina ben och gömde sig darrande under soffan i hallen. Vitt så långt ögat kunde nå. Bilen totalt insnöad, barnen som var påväg till skolan såg ut som levande små snögubbar och vinden ven som aldrig förr.

Smällde igen dörren, drog av mig skorna och sprang tillbaka ner i källaren, kastade mig på sängen, samtidigt som jag tjöt

"Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej"

För övrigt så måste februari vara årets absolut onödigaste månad. Så onödig att till och med Gud valde att göra den kortare än dom andra 11 månaderna?!

Om mitt barn föddes i februari så skulle hon/han inte få fira några födelsedagar alls...

Februari är som en utdragen första april. Det är samma sak varje år, totalt ägd av Moder Jord och hennes uttjatade väderlekar.

Det enda som egentligen är bra med februari är att den återkommer samma veckor varje år. På så sätt, kan man med lite framförhållning, planera för att vara någon annanstans medans spektaklet pågår.

Med det sagt, önskar jag alla en bra februari-helg, så bra den nu kan bli...

Luv

/MonkeyL.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar