onsdag 23 mars 2011

"Magen är slut som artist"

Sedan jag skaffade TV4 Anytime är inget sig likt.

Det hela började med att jag upptäckte att jag, tack vare betaltjänsten, kunde se ett avsnitt av Solsidan i förväg, innan alla andra.

Och som jag njöt av att sitta med vänner och över ett glas vin, spåna om vad som skulle hända i kommande avsnitt.

"Den här veckan tror jag att Fredrik får en knäpp och lämnar Mickan, köper ett dödsbo och fixar håret. Förresten, vore det inte helt awesome om Henrik Lundqvist gästspelade i serien? "

"Fredrik skulle aldrig lämna Mickan, varför tror du att han skulle göra det?!"

"Äh, jag känner det på mig bara, magkänsla du vet"

"Men vadå Henrik Lundqvist? Jag trodde han pluggade till läkare??"

"Nej, du tänker på Jesper Salén... "

Klockan 20.30 varje söndagskväll trillade det ena SMS:et efter det andra in.

Helt sjukt att du hade så rätt, du borde bli spåtant

Din skulle kunna tjäna pengar på din magkänsla, hur kunde du känna på dig att Henrik Lundqvist skulle vara med??

Men så kom plötsligt den dagen då säsong 2 var över och så även mitt liv som wannabie-sierska. Igårkväll fick jag SMS av en orolig vän, vars katt(?)sprungit bort.

"Hej gumman! Louis kom aldrig hem igår, är rädd att han blivit överkörd. Kan du se/känna efter i magen om han mår bra och lever? Pusspuss"

"Hej! Jag tror inte att du behöver vara orolig, han sitter säkert i något träd och skalar kottar. Jag ska be en bön för honom, något mer kan jag tyvärr inte göra. Magen är inte vad den en gång varit :( PoK"

Magen är slut som artist.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar