fredag 25 mars 2011

"Du, det är en himlans tur för dig att jag är så generös och bjuder på mig själv..."

Så kom då äntligen helgen, efter att ha spenderat förmiddagen nere i tunnelbanan med det underjordiska folket var längtan efter vår och solljus mig övermäktig.

Jag sprang fram till dom nybyggda spärrarna och precis när jag trodde mig vara igenom och ute smällde dörrarna igen, med väska och arm fast på andra sidan.

"Aoouuuuuuuuuuuuuuuuuiiiiiii!!!"

Jag ylade likt en varg som hamnat med svansen i kläm, ordningsvakterna rusade fram för att få loss mig. Nyfikna resenärer stannade upp, någon skakade på huvudet och skrattade.

Sekunden senare stod jag och blängde på tre storvuxna och uppenbart nervösa ordningsvakter, samtidigt som jag demonstrativt blåste på armen som hamnat i kläm.

"Gick det bra?"

"Nej, tänk för att det inte gjorde det!"

I ögonvrån såg jag hur den ena vakten på ett alltför uppenbart sätt försökte kväva sitt skratt, jag snurrade runt och satte pekfingret i bröstet på honom.

"Du, det är en himlans tur för dig att jag är så generös och bjuder på mig själv..."

Jag tog på mig solglasögonen, satte näsan i vädret samtidigt som jag slängde och dängde fram och tillbaka med den skadade armen.

"Adjökens på er!"


Trevlig helg!
Yours Truly MonkeyL.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar