måndag 6 december 2010

"Det kanske är dags att skicka iväg både mig och ärtsoppan på någon kurs där man får lära sig att ta hand om sig själv?"

Har glömt hur för djävligt det är att vara sjuk. Ligger i skrivande stund och svettas med feber. Har ätit ärtsoppa med senap. Eller senap med ärtsoppa är mer sanningsenligt. Konstigt det där. Man kan inte äta ärtsoppa utan senap, men man kan äta senap utan ärtsoppa. Det är visst dags för nån (ärtsoppan) att bli mer självständig.

Har också kommit i underfund med hur otroligt ynkligt jag blir av att ha feber. Min mamma kom in till mig imorse och frågade hur jag kände mig.

"Dåliiiighhh" pep jag fram varpå mamma undrade vart jag hade ont "överaaaahhllt" och stackars stackars dig sa mamma då, varpå jag fortsatte pipa "aaaaaaa, stackars stackars mig" och serverades frukost på sängen.

Det kanske är dags att skicka iväg både mig och ärtsoppan på någon kurs där man får lära sig att ta hand om sig själv?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar