torsdag 23 december 2010

Till mina hemlösa Bröder & Systrar

Till mina hemlösa Bröder & Systrar

Jag tänker att jag vill ge er något värmande i kylan, något som får er att tänka på ljusare tider. Tyvärr har jag köpt julklappar för alla pengarna, men jag skänker mina solarie-poletter. Dom gäller på alla offentliga solarium i stan, och de flesta brukar ha öppet till rätt sent.

// Varma hälsningar Alma
***

Jo, men jag blir faktiskt lite nyfiken när jag ser alla mynt dom skrapat ihop. Jag undrar vad mina hemlösa Bröder och Systrar köper, och blir dom nöjda? En god idé vore om alla hemlösa fick små formulär med olika förslag på vad pengarna ska gå till. Givarna får kryssa i en ruta, och sedan vinner det förslag som dragit in mest kosing. Om jag vore hemlös så skulle mitt formulär ha tre olika kryss-alternativ.

1 Julbord på IKEA 79:- Matlåda "365+" 19:-
x Biobiljett "Harry Potter och dödsrelikerna" 110:- samt stor popcorn 35 :-
2 Entré Spy Bar 160:-

Glöm inte! En god handling hittar alltid hem...

Luv





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar