onsdag 22 december 2010

"Ibland när jag känner mig lite extra äventyrslysten så kan jag i smyg sova med tuggummit under tungan."

Precis som folk kämpar med cigaretter, mat och alkohol, kämpar jag med tuggummi.

Jag är beroende av tuggummi.

Såhär i frossans tider är det lätt att det blir lite för mycket. Det finns så många spännande smaker och kombinationerna är oändliga! Det är egentligen först efteråt, när jag sitter och masserar mina värkande käkar som jag mår lite dåligt. Känner att det där sista var kanske lite onödig.

Det godaste tuggummit är det jag tar på morgonen. Morgontuggummit. Och aldrig är det väl mer nödvändigt än då? Vid min säng ligger det alltid ett paket Menthol. Att flytta på det är en ren dödssynd. Jag vet att det är livsfarlig, att det kan hoppa ner i halsen och kväva mig på bara en minut, men trots det kan jag inte sluta.

Ibland när jag känner mig lite extra äventyrslysten så kan jag i smyg sova med tuggummit under tungan. Eller för all del, svälja det. Då känner jag verkligen att jag lever. Att vakna upp med gårdagens tuggummi kvar under tungan är en seger.

Tuggummi efter sex är också bra, egentligen det enda gummit som bör tas efter och inte före. Själv blir jag alltid väldigt trött och asocial efter sex. Då brukar jag kasta in en näve tuggummi för att slippa prata om väder och tvättmedel.

Kommunikation för mig handlar om ett logiskt tänkande.

Tror du själv att jag kommer svara på tilltal när jag frenetiskt försöker tugga ihop åtta små tuggummin till ett stort?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar