fredag 17 december 2010

En optimists vinter och flaxande kärlek

Jul och nyår kvar sedan är det januari. Januari är nästan som mars, och mars är lika med vår. Våren är både härlig och kort. Och sedan är det, oh ja, sommar och sol! Det är inte långt kvar nu, jag nästan känner lukten av sommarregn.

Min tilltänkta romantiska scen på tågstationen igår blev mer hetsig än het. Påväg ner till spåren halkade jag såklart på en isfläck som någon lagt i trappan. Efter att snabbt konstaterat att benen bar, kastade jag mig ut i kylan för att gå Finaste till mötes. Ett par minuter försökte jag stå och se cool och dö-snygg ut men sedan tog kylan över.

När Finaste kom var axlarna uppe vid öronen och jag sprang runt runt i en cirkel samtidigt som jag flaxade med armarna som en skadeskjuten fågel. Inte direkt jättesexigt. Finaste fångade upp mig mitt i flaxandet och vi flög hem tillsammans. Pizza, och en flaska rött i sängen är aldrig fel. Så länge det stannar på tallriken och i glaset. Och tänk, för ovanlighetens skull, så gjorde det det. Ovanligt mycket flax för min del. Nu ser jag fram emot en mysig helg i kärlekens tecken, och jag önskar er alla detsamma!

Luv




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar