onsdag 29 december 2010

"Mötte mamma i trappan, hon skrattade gott för hon vet precis hur mycket jag ogillar saker jag inte gillar."

Panik imorse. Mina tuggummin, som ni bekant vet, alltid ligger på sängbordet var spårlöst försvunna. För att slippa känna smaken av nattsömn i munnen höll jag andan medans jag systematiskt letade mig igenom handväskor och jackfickor. Min räddning stod ingenstans att finna.

Motvilligt sög jag in lite luft, kände efter. Öööörk!
Den fadda, och torra smaken bredde ut sig i munnen. Räckte ut tungan för att vädra den lite. Flämtandes på utandning satte jag kurs mot badrummet, tungan fortfarande utanför munnen, som en hund.

Mötte mamma i trappan, hon skrattade gott för hon vet precis hur mycket jag ogillar saker jag inte gillar. Sprutade ut tandkräm direkt på tungan och tryckte upp den mot gommen. Kände smaken av Pepsodent X-Fresh Aquamint och fylldes av en enorm lättnad. Stod och fånlog mot spegeln i ett par minuter innan jag gick ner i köket och gjorde dagens riktiga första miss.

Tandkräm och juice är en mindre lyckad kombination.

***
Har funderat lite mer på det här med morgonandedräkt och kommit fram till att det är ett himla ynkligt ord för något som ju faktiskt är väldigt starkt. Jag har några förslag på mer passande ord, och som är helt gratis att bruka.

Premiär fööÖÖööör (Fanfar) ...

Monkelover4evers egna synonymsymfoni!!

Ord: Morgon-andedräkt

I förslagslådan
  • Morgon-av-stånd
  • Mun-fis
  • Kyss-dödaren
  • Oral Mara
  • Morgon-Gåva
  • En ande i ful dräkt
  • Natta-spår

Yours Truly
MonkeyL.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar