måndag 13 december 2010

"Hej mina fina läsare, som ideligen förökar sig..."

Hej mina fina läsare, som ideligen förökar sig.
Vi blir allt fler och fler och det känns väldigt bra i magtrakten till.

Sedan starten av Monkeylover4ever så har jag med jämna mellanrum sneglat illa på en äldre blogg som ett yngre Alter Ego en gång för länge sedan skrev. Problemet har inte varit att jag suttit med ångest över att själva inläggen har varit dåliga. Även om vissa texter verkligen varit katastrofala.

Nej, problemet har varit att jag, hela tiden känt lite som en sorts tävlingsinstinkt gentemot denna. Som hade både fler inlägg och läsare. Men nu idag, måndag den 13 December så kan jag stolt säga att jag lämnar det bakom mig, att jag vuxit ifrån det.

Med nästan 200 stadiga läsare och 60 inlägg, så har jag tillslut segrat.

Oh yes!! In your face Alter Ego!!

Jag må vara mer barnslig nu än någonsin förr, och det var länge sedan jag hade så roligt, både åt och med mig själv. Men efter att ha ögnat mig igenom den gamla bloggen, så törs jag säga att jag utvecklats. Både när det gäller matlagning, förmågan att ta ansvar för mitt liv och att uttrycka mig i skrift. Tack gode Gud för det.

Luv

Två år gamla texter, dom enda värda att kopiera och spara, skrivna av Alter Ego.

"Efter att jag hällt i en burk krossade tomater så skulle jag börja skära lök.

Det var lättare sagt än gjort. Hela löken delade på sig och jag var tvungen att pussla ihop den innan jag kunde försöka skära den i småbitar. Självklart så slutade det inte där. Då det inte fanns någon honung att ha i så lade jag i några sucketter för att få fram lite sötma, och när jag skulle salta så ramlade locket till saltkaret av och det blev någon deciliter för mycket.

'Äsch' tänkte jag, det är bara att ha i massa vatten så kokar det bort. Nu var ju bara problemet att jag hade en för liten kastrull. Jag bytte till en närmast groteskt stor kastrull och hade i massa vatten. 'Men usch, nu blev det ju alldeles blaskigt!' - Här behövs lite mer färg tänkte jag och tryckte ut halva ketchupflaskan och hade i en förpackning matlagningsgrädde. Nu såg det riktigt gott ut! Jag dukade och städade undan medans soppan svalnade. Mmm, jag var utsvulten!"

***

"Jag var hos min terapeut imorse och pratade om allt och ingenting. Hon är så himla bra, hon säger tex att jag absolut inte ska känna några krav på mig, att jag ska göra saker jag tycker är roligt och att livet är som vädret. Ibland stormar det, ibland är det strålande sol, och andra dagar så är det molnigt.Om jag skulle beskriva min väderprognos just nu, så skulle det vara klar himmel och strålande sol med ett och annat stickmoln.

Min terapeut håller nästan alltid med det jag säger, och hon tycker dessutom att jag är en fantastisk människa! Ahhh, jag mår verkligen bra efter våra små samtal.

Min terapeut sa att jag skulle försöka lära mig att ha tråkigt, och ibland bara göra som alla andra. Jag gör verkligen aldrig som "alla andra", och varför skulle jag?

Den kommentaren blev jag lite irriterad över"

***

"... Har inte hänt så mycket annat idag, Peder berättade, till min förvåning, att han gått vidare i en casting för en smörgåsreklam. Han hade fått ta en tugga på en bredd smörgås och gestikulera och stöna om hur gott det smakade. Minsta kotte förstår ju vilken avancerad uppgift det är. I alla fall om man är dålig på att fejka.

Nu väntar strax middag med Indras japan och en annan som hon vaktar åt en kompis, tjingtjong!"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar