torsdag 16 december 2010

"Jag har sovit på tidningar, ätit gamla konserver och tvättat mig med regnvatten som jag samlat upp i en trasig hink"

Veckan hittills har varit monster-lång och bokstavligen talat, väldigt tung.
Mot min vilja, har jag förvandlats till någon sorts hobby-snickare/flyttgubbe och det har väl i ärlighetens namn inte gått sådär jättebra. Jag har brottats med garderobsdörrar med kanter vassa som hajtänder, mattor stora som sjöar och kläder som förökat sig likt råttor. Allt detta har skett nere i en stor, mörk och iskall källare.

Jag har sovit på tidningar, ätit gamla konserver och tvättat mig med regnvatten som jag samlat upp i en trasig hink. Tack vare en gammal iPhone har jag kunnat hålla kontakt med världen ovanför och genom trappan upp till köket har syre lyckats ta sig ner så att jag kunnat andas.

Och om ni i dagarna, ser mig på stan med mörka glasögon så är de inte för att jag drabbats av något sorts storhetsvansinne, och killen som håller mig under armen är inte min vårdare utan underbara Finaste, som ska vara i Sthlm över helgen.

Det är nämligen så att jag, Alma, håller på att anpassa mig till det ljusa livet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar