tisdag 4 januari 2011

"Vad ska vi göra med resten av bröstet om det bara är vårtan som räknas?"

Strax innan jul var jag på en födelsedagsmiddag hos en gammal vän. Det var en såndär typisk tjej-tjej tillställning där all mat satt på små tandpetare, och kakbordet dignade under sin egen tyngd. Självklart fanns där också litervis med vin och jordgubbsdrinkar att svälja ner tandpetare och bakelser med.

Efter att ha deltagit i matorgien, där jag mer eller mindre fått idissla den sista tandpetaren, låg vi utspridda på stolar, soffor och höll oss för magen.

Jag måste ha tuppat av för helt plötsligt, utan att jag kan dra mig till minnes om hur, så pågick en livlig diskussion om bröstvårtor.

Eller rättare sagt, om det faktum att killar bedömer bröst efter vårtorna(?)

Jag som ställde mig frågande till detta, svalde en sur uppstötning och kastade mig in i diskussionen, för som sagt, ingen rök utan eld. Och om det nu brann någonstans så var jag mer än villig att leka brandsläckare.

"Men det ÄR så, killar som pratar bröst, pratar bröstvårtor"

"Dom bedömer storlek, färg... själva bröstet är egentligen helt oviktigt"

Jag slängde in ett "Hur vet ni att det är så? Det låter ju helt..."

"... RIMLIGT JA, allt handlar om vårtan, bröstvårtan. Det är så det är och det är inget att göra åt!"

Och så fortsatte tjattret i en evighetslång åtta, precis när jag trodde att vi skulle byta ämne, kanske hitta på en tävling, var det någon som skrek

"Vad ska vi göra med resten av bröstet om det bara är vårtan som räknas?"

Bröstvårta, vårtgård, vårtor, vårtor på tår, vårtor på gamla gubbnäsor, vårtor, bröst, tårvårtor...

Det snurrade i huvudet och jag började må illa. Lite på grund av all mat, men kanske mest över det nu hårt belastade och överkonsumerade ordet, bröstvårta.

Det smakar helt enkelt inte bra i munnen.

Jag både hoppas och tror att ni i läsande stund, tänker på samma sak som jag

Dags fööÖÖööör (Fanfar) ...

Monkelover4evers egna synonymsymfoni!!

Ord: Bröstvårta/vårtgård

I förslagslådan

  • Rosenknopp
  • Klämknapp
  • Ventil (medicinskt, sterilt tilltalsnamn)
  • Patt-Nav
  • Bröstplugg
  • Framtidsmjölk

Exempel

Hos läkaren

"Jag hörde att du läcker ur ena ventilen, använder du verkligen pumpen varje dag?"

Med killen

"Älskling dina patt-nav är ju helt underbart gudomliga!"

Slutligen

Till tjejerna

Jag tycker att vi ska sluta bry oss om vad andra tycker, tänker och vara stolta över våra rosenknoppar!



Yours Truly
MonkeyL.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar