torsdag 11 november 2010

"...eller så är det bara så att något annat, eller snarare någon annan, lockar mer..."

"Okej, så du ska alltså sitta och sticka på en superlång halsduk på scenen?"

"Ja, det ska jag"

"Och därför har du idag, tre dagar innan provet, gått och köpt stickor och fem garnnystan?!"

"Mmm.. Och en nybörjar bok!"

"En nybörjarbok? Du kan inte sticka?"

Mummel mummel...

"Neeeej, stick nu!"


När jag klev ut från Stadsteatern var det både mörkt och ruggigt. Tur att jag omger mig med så varma människor här nere. Arbetet med monologerna gick bra. Men det var inte utan att man var lite ring-rostig. Jag fick en del "läxor" inför morgondagen och många användbara tips. I övrigt så har jag faktiskt inte så mkt att rapportera.

Det tycks vara så att jag, i min urladdning (som jag skrev om häromdagen) inte bara tappade alla tårar, utan också lite kreativitet, och lust.

Eller så är det bara så att något annat, eller snarare någon annan, lockar mer än att sitta och skriva text.

XO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar