tisdag 30 november 2010

Det är så kallt att... min skitstövel till pojkvän blivit toffel

Snön vräker ner på ett burdust och opassande sätt, fötterna krampar. Den enda snö jag egentligen förstår mig på är den mina skidor åker på. Mitt tåg upp till Stockholm var försenat med två timmar så jag smög mig på ett annat x2000 efter att ha sympatiserat med tågkonduktören. Jag frös så att jag hackade tänder redan innan jag klev på tåget, det blev inte bättre av att uppvärmning och toaletter inte fungerade(!) Jag klev av i Stockholm tre timmar senare, kraftig nerkyld och med spänningsvärk i hela kroppen. För det är kallt, det är så kallt att

  • mobilen slutat fungera
  • bröstvårtorna trillat av
  • axlarna frusit fast vid öronen
  • utlösning blivit inlösning
  • min skitstövel till pojkvän blivit toffel
  • hörnen står i - 90 grader
  • mitt blod blivit blått och jag bjudits på middag på riddarhuset
  • sedlarna fryst fast i plånboken
  • ytterskorna konverterat till inneskor



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar