fredag 12 november 2010

"Hon måste lära sig att göra rent efter sig själv. Gör någon annan det så lär hon sig aldrig."

Jag drömde att jag fyllde år och att hela familjen stod vid sängen och sjöng.

Just när min hund hoppade upp och slickade mig i ansiktet vaknade jag av att Finaste kysste mig hejdå innan han skulle till jobbet.

Why waste precious time dreaming when waking life is so much better?

Igår lagade Marcus middag åt oss.
Jag som fått i uppgift att duka upptäckte att jag fått en bordstablett för mycket och var därför påväg tillbaka till köket. Finaste stod och plockade glas när jag fick en plötslig ingivelse och kastade tabletten mot honom. "Fångaaaaa!!" I samma ögonblick uppstod en vindpust från Gud eller nått, och tabletten landande i grytan.

Marcus som stod vid spisen började hoppa upp och ner av upprymdhet samtidigt som han pekade och skrek

"Titta, titta vad hon gjorde!!"

"Det var ju inte meningen" skrek jag tillbaka och började också hoppa upp och ner.

Finaste kom emellan. "Varför gjorde du sådär?"
Han såg när Marcus plockade upp tabletten och sa åt mig att gå ut och fortsätta dukningen.

"Nej!" skrek Finaste. "Marcus, ge Alma tabletten, seså... ."

Marcus tittade först på mig, sedan på Finaste, sedan på mig igen. Han höll fram den kletiga tygbiten och Finaste fortsatte "Hon måste lära sig att göra rent efter sig själv. Gör någon annan det så lär hon sig aldrig."

Dom gick ut från köket och lämnade mig ensam kvar med den äckliga tabletten.

"Aaaouuuuuu dumma Er!! Sista gången jag e häär" tjöt jag och dränkte den i diskmedel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar