fredag 12 november 2010

Min monolog, på skånska.



"Giuud vau jiag öounskar att jiag vöure smaoul... .

Smaoul åu aoursnygg, åu att jiag kåunde få vilken maun jiag ville.

Man skåulle näustan kunna trou att jiag är gaulen. Jiag menaour, härr sitter jiaog eensam på kontouuret me en enoourm smörgåuus framföur mai.

Men vadåou, allah haur vel rätt att droumma.

En havtimmee kvaour av louncen, en halvtimmeh å sittaou å drägla överr senaste noumret av min favouritveckouutidning. Missförståu maij ainte. Jiag läsour ainte artiklarnaou, varföour skåulle jiag göraou dei?

Tyysentaouls ourd om hiur man behåuller sin maun, sättöur krydda påu sexlivet eller taur reda påo om han e otrougen, e, ärligt taoulat, foullständigt ointressant i mitt fall. Jiag skau va helt ärlig häur. Jiag har aldrig haft en riktih pojkven, åu jiag köper dem ainte föur rubrikernas skyll. Om nåugon absolyt måste vetaou, såu köper jia dem föur bilderna.

Jia har ett paur favoriter. I översta låudan, i min byråååh hemma i såuvroummet, har jiag en massa urklippta bildeöur på mina topp favourit modällöuur, i de pöuser som jiag föredraour.

Innan nåugon får för saij att jia e nån sorts smyglesbiaun... Kom ihåg att jiag redan talat om vaud jiag skåulle ounska mei.

Fick jag bara en enda ounsking så skylle jag ainte ounska att jia vann påu lotterih, ainte heller äkta kärlek. Fick jiag bara en enda ounskan, så skylle de varaou att jia hade en fotomodells figour. Helst Cindy Craouwfårds.

Å jag skylle utvidga min ounskan till att ainte bara haou, uytan osså behålla min modellfigour, oavsett vad jiag stoppade ai mai... . "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar